loading...

دوره آموزش RabbitMQ در Asp.net Core

امروزه در سراسر اینترنت شاهد برنامه های کاربردی بزرگ و کوچکی هستیم که همواره به تعداد زیادی از نیاز های ما را در طول روز پاسخ می دهند. این برنامه های می توانند برنامه های شخصی و یا برای مثال یک فروشگاه اینترنتی باشد که به صورت عموم توسط مردم در حال استفاده هستند. ولی به راستی ارتباط میان این نرم افزار ها چگونه برقرار می شود و چگونه اینقدر دقیق و پر سرعت همه وظایف خود را برای ما انجام می دهند؟ RabbitMQ یکی از ابزار های بسیار کارآمد و حرفه ای برای مدیریت ارتباط بین نرم افزار ها می باشد که به ما کمک می کند تا با استفاده از سیستم پیام داده ها را میان نرم افزار ها انتقال دهیم. با شرکت در این دوره جذاب به این مهارت مسلط شوید و تجربه ی بسیار جدیدی را کسب کنید.

قیمت: 450,000 تومان 180,000 تومان

قیمت ارزی (تتر):

X
04 : 00 : 16
16 جلسه
4 فصل
2 سال پشتیبانی

دوره آموزش RabbitMQ در Asp.net Core

اگر تا بحال از یک برنامه کاربردی بسیار بزرگ استفاده کرده باشید، شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که این همه وظایف، فقط توسط یک نرم افزار انجام می شود و یا در پشت پرده، نرم افزار های متعددی وظیفه انجام این اعمال را بر عهده دارند؟ایجاد ارتباطی امن، دقیق و async  در میان چندین نرم افزار همیشه با چالش های متعددی همراه بوده است که حال با وجود ابزار RabbitMQ این امکان برای ما برنامه نویسان فراهم شده است تا بتوانیم با ارسال پیام های مختلف اطلاعات را میان چندین نرم افزار رد و بدل کنیم. برای مثال یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید که بعد از خرید شما قصد دارد تا یک پیام تشکر بابت خریدتان به شماره موبایل شما ارسال کند. این کار می تواند توسط همان نرم افزار اصلی انجام شود ولی راه حل بهتر و حرفه ای تر این است که یک نرم افزار جداگانه برای ارسال پیام ها به مشتریان کد نویسی کنیم و ارتباط میان آن ها را با RabbitMQ فراهم سازیم که در نتیجه، سیستم ما بهینه تر فعالیت کند. با شرکت در این دوره آموزشی نحوه استفاده از این ابزار را به صورت صفر تا صد پروژه محور در فریمورک Asp.net Core فرا بگیرید و وارد دنیای جدیدی از تولید نرم افزار شوید. 

اگر شما دانشجوی دوره آموزش Asp.net Core پیشرفته هستید، نیازی به شرکت در این دوره ندارید.

 

RabbitMQ چیست؟ 

زمانی که ما در پروژه های بزرگ نیازمند کنترل و Handle کردن بسیاری از درخواست ها و وظایف هستیم، اولین کاری که به عنوان یک مهندس نرم افزار باید انجام دهید تا بتوانید نرم افزار را بهینه تر توسعه دهید، این است که وظایف نرم افزار را تقسیم کنید و به نرم افزار های جانبی واگذار کنید. نکته مهمی ک باید به آن توجه کنید، برقرای ارتباط بین این نرم افزار هاست که با ابزار RabbitMQ که یک message-broker می باشد، به صورت حرفه ای با ایجاد صف و ارسال اطلاعات از طریق پیام میان نرم افزار ها از عهده این کار به صورت حرفه ای برمی آید. با استفاده از RabbitMQ می توانیم حتی با سیستم هایی که با زبان برنامه نویسی مختلف نوشته شده اند هم ارتباط برقرار کنیم. 

 

هدف اصلی دوره آموزش RabbitMQ در Asp.net Core

به عنوان یک فرد علاقه مند به برنامه نویس، شما باید قبل از تهیه هر دوره ای، به مسیر خود نگاهی دقیق بیاندازید و هدف اصلی دوره را در کنار اهداف خود قرار دهید تا بتوانید دوره مناسبی را برای نقشه راه خود تهیه کنید. هدف اصلی ما در طراحی و تهیه این دوره آموزشی، قرارگیری آموزشی جامع و کامل و در کنار آن پروژه محور بودن دوره برای شما دانشجویان عزیز می باشد. دانشجویان این دوره، در ابتدا مفاهیم مقدماتی کار با ابزار RabbitMQ را فرا خواهند گرفت و در ادامه یک پروژه را با مدرس دوره کد نویسی خواهند کرد تا به صورت عملی مفاهیم تدریس شده را استفاده کنند.

با ثبت نام در این دوره آموزشی پر کاربرد، گام بزرگی در مسیر یادگیری برنامه نویسی با Asp.net Core بردارید.

 

معرفی دوره آموزش RabbitMQ در Asp.net Core

یکی از مهمترین اهداف تهیه و طراحی دوره آموزشی RabbitMQ در Asp.net Core، اشتراک گذاری (تجربه ها، ایده های ناب، آموزش جامع و کامل و ایجاد چالش های جذاب) برای دانشجویان عزیز این دوره می باشد. با تهیه کردن این دوره آموزشی حرفه ای، یک قدم بزرگ در حوزه Asp.net Core با بردارید و با قسمت های مهم این ابزار ناب به صورت کامل آشنا شوید.

 

بیایید تا نگاهی به سرفصل های دوره آموزش RabbitMQ در Asp.net Core بیندازیم:

 

  • در فصل اول، ما ابزار RabbitMQ را با دو روش مرسوم آن، بر روی سیستم خود نصب می کنیم. در روش اول ما این ابزار را بر روی ویندوز به صورت لوکال نصب خواهیم کرد و در روش دوم از دارکر کمک خواهیم گرفت.  
  • در فصل دوم، ساختار اصلی ابزار RabbitMQ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این فصل به مباحثی مانند : (بررسی RabbitMQ و مثال های آن و آشنایی با انواع Exchange و نحوه ارسال و دریافت پیام) در این ابزار مفصل صحبت خواهیم کرد.
  • در فصل سوم، ما به سراغ نحوه استفاده بر روی .NET خواهیم رفت و ارسال و دریافت پیام ها را بر روی انواع مختلف Exchange بررسی خواهیم کرد.
  • در فصل چهارم، نوبت به شروع پروژه عملی می رسد. که در ابتدا توضیح کاملی از پروژه خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد و در ادامه به مباحثی از جمله (ساخت پیش نیاز ها، ارسال پیام ها، ساخت Handler و…) خواهیم پرداخت.

 

نحوه کارکرد ابزار RabbitMQ به زبان ساده

حال که یک دید کلی و وسیعی از چیستی ابزار RabbitMQ بدست آوردید وقت آن رسیده است که با نحوه کارکرد این ابزار شگفت انگیز و کاربردی آشنا شوید. این ابزار برای ایجاد یک ارتباط بدون وابستگی بین نرم افزار ها ساخته شده است تا وظایف و درخواست های کاربران را به صورت بهینه مدیریت کند. در مرحله اول نرم افزار اصلی که به عنوان یک producer شناخته می شود یک درخواستی را در قالب یک پیام json به نرم افزار دیگر ارسال می کند. در مرحله دوم RabbitMQ وارد عمل خواهد شد و یک نسبت به اولویت یک صف ایجاد میکند و پیام نرم افزار را در آن صف قرار میدهد. در مرحله سوم نرم افزار جانبی پیام را از صف دریافت میکند و به آن چیزی که خودش احتیاج دارد تبدیل میکند و اطلاعات پیام را می خواند و این چرخه در سرتاسر فعالیت این دو برنامه ادامه دارد. 

 

مخاطبین اصلی دوره آموزش RabbitMQ در Asp.net Core

این دوره آموزشی جذاب و کاربردی برای برنامه نویسانی که علاقه مند به فریمورک ASP.NET و ابزار RabbitMQ هستند و همچنین افرادی که دنیای توسعه نرم افزار با فریمورک جذاب و پر سرعت Asp.net Core علاقه مند هستند بسیار مناسب است. تمام سعی ما در این دوره بر این باور بوده است تا با آموزش جامع و کامل و پروژه محور بودن، یک دوره کامل و جامعی را در اختیار شما دانشجویان عزیز قرار دهیم تا در حوزه برنامه نویسی Asp.net Core حرفه ای تر شوید.

 

پیش نیاز های اصلی دوره آموزش RabbitMQ در Asp.net Core

و اما یکی از قدم های اصلی قبل از شروع هر دوره ای این است که ما پیش نیاز های آن دوره را مورد بررسی قرار دهیم. رعایت پیش نیاز های یک دوره باعث تسریع زمان یادگیری شما خواهد شد. برای شروع این دوره پر از چالش شما نیازمند داشتن دانش نسبی از فریمور ASP.NET Core می باشید. اما اگر شما با این فریمورک هنوز آشنایی ندارید، اصلا نگران نباشید، ما در آکادمی برنامه نویسی کدیاد به شما دوره آموزشی رایگان ASP.NET core از مقدماتی تا پیشرفته را معرفی می کنیم. دانشجویان عزیز بعد از گذراندن دوره فوق می توانند به دلخواه در این دوره شرکت کنند.

 

در چه مواردی نباید از RabbitMQ استفاده کنیم؟ 

درست است که ابزار RabbitMQ یک ابزار بسیار قدرتمند و ساده است، اما ممکن است که در برخی از موقعیت ها استفاده از آن اصلا کار درستی نباشد و پروژه را با مشکلات جدی مواجه کند. برخی از مواردی که در آن ها نباید از ابزار RabbitMQ استفاده کرد در زیر لیست شده است: 

 

  • محدودیت سخت افزاری : در شرایطی که شما دارای کمبود و محدودیت منابع سخت افزاری در پروژه هستید، اصلا از این ابزار استفاده نکنید، زیرا RabbitMQ برای اجرای درست و بهینه نیازمند سخت افزار قوی می باشد.
  • پروژه های کوچک و ساده : استفاده از ابزار RabbitMQ در پروژه های کوچک و ساده می تواند یک بار اضافی باشد.
  • توسعه دهندگانی که با مفهوم Message-broker آشنا نیستند : توسعه دهندگانی که به این مفهوم آشنا نیستند، در استفاده از این ابزار دچار مشکل خواهند شد و مجبور به یادگیری این مفهوم می باشند.
  • سیستم هایی با نیاز های خاص امنیتی : برخی سیستم ها که دارای نیاز های خاص امنیتی هستند نمی توانند با ابزار RabbitMQ ارتباط برقرار کنند. 

 

ویژگی های اصلی دوره آموزش RabbitMQ در Asp.net Core 

این دوره آموزشی هم مانند دیگر دوره های آموزشی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که خود را نسبت به دوره های دیگر متمایز جلوه داده است. ما در این دوره آموزشی از آکادمی برنامه نویسی کدیاد، شاهد آموزش جامع و کامل در 4 فصل هستیم. همه سعی و تلاش ما در این 4 فصل بر این باور بوده است تا مفاهیم را از مقدمات تا سطح پیشرفته ابزار RabbitMQ به شما دانشجویان عزیز ارائه دهیم. پروژه محور بودن این دوره یکی از ویژگی های جذاب این دوره بشمار می رود و دلیل آن به کارگیری همه مفاهیم فصول در قالب یک پروژه جذاب در انتهای دوره می باشد تا با دست به کد شدن دانشجویان به هنگام آموزش ها در کنار مدرس، مفاهیم تدریس شده را بهتر فرا بگیرند.

 

مزایای استفاده از ابزار کاربردی RabbitMQ 

ابزار کاربردی RabbitMQ مانند بسیاری از تکنولوژی و ابزار هایی که در حوزه های مختلف برنامه نویسی در حال حاضر در حال استفاده می باشند، دارای مزایای بسیار جذاب و کاربردی می باشد که توسعه نرم افزار با این تکنولوژی را برای برنامه نویسان جذاب تر کرده است. 

مزایای ابزار RabbitMQ عبارت اند از: 

 

  • انعطاف پذیری (Flexibility)
  • پایداری و امنیت (Reliability) 
  • مقیاس پذیری (Scalability)
  • قابلیت اطمینان 
  • اولویت بندی پیام ها 
  • دوام بسیار بالا 
  • قابلیت های routing و filtering
  • دسترسی پذیری بالا
  • مانیتورینگ و مدیریت 
  • پشتیبانی عالی 
  • وجود جامعه ای جذاب و کامل

و …

سرفصل های دوره

نصب RabbitMq
  • نصب روی ویندوز

    00:07:19
  • نصب روی داکر

    منتشرشده 00:06:27
  • برسی ساختار RabbitMq
  • برسی RabbitMq و مثال ها تکمیلی

    منتشرشده 00:10:13
  • آشنایی با انواع Exchange ها و نحوه ارسال و دریافت پیام ها

    منتشرشده 00:13:39
  • نحوه استفاده در Dotnet Core
  • ارسال و دریافت پیام روی Direct Exchange

    منتشرشده 00:21:48
  • ارسال و دریافت پیام روی Fanout Exchange

    00:22:19
  • ارسال و دریافت پیام روی Topic Exchange

    منتشرشده 00:12:53
  • ارسال و دریافت پیام روی Header Exchange

    منتشرشده 00:15:48
  • مثال تکمیلی

    منتشرشده 00:17:35
  • پروژه عملی
  • توضیحات مربوط به پروژه

    منتشرشده 00:09:57
  • ساخت پیش نیاز های RabbitMq برای استفاده در Asp.net Core

    منتشرشده 00:23:30
  • ارسال پیام های ماژول User روی RabbitMq

    منتشرشده 00:09:58
  • ساخت Handler برای مدیریت پیام های RegisterEvent

    منتشرشده 00:29:12
  • ساخت Handler برای مدیریت پیام های UserEditedEvent

    منتشرشده 00:10:39
  • ارسال پیام های مربوط به Notification

    منتشرشده 00:14:34
  • Notification Event Handler

    منتشرشده 00:14:25
  • پیشنیاز های دوره چه چیزهایی هستند؟

    • C#

    نظرات دانشجویان

    مدرس دوره

    محمد اشرافی


    محمد اشرافی هستم  مدیر پروژه کدیاد ،  پنج ساله که توی حوضه وب کار میکنم تخصص اصلیم net. و vue.js هست و درکنار برنامه نویسی مشاوره و تدریس هم انجام میدم

    GitHub : https://github.com/mohammad-ashrafi2020

    سوالات متداول

    RabbitMQ چیست؟

    یکی از محبوب ترین ابزار Message-broker می باشد که به ما این اجازه را می دهد تا بتوانیم نرم افزار اصلی خود را با دیگر نرم افزار های جانبی مرتبط سازیم و اطلاعات را در قالب پیام ها بین آن ها رد و بدل کنیم.

    مخاطبین اصلی این دوره چه کسانی هستند؟

    این دوره آموزشی برای کسانی که به فریمورک Asp.net Core مسلط هستند و دوست دارند که در این زمینه حرفه ای تر عمل کنند و کسانی که علاقه مند به توسعه نرم افزار هستند بسیار مناسب است.

    کاربرد اصلی ابزار RabbitMQ چیست؟

    ما از RabbitMQ در پروژه های بزرگ که دارای وظایف و درخواست های بسیار زیادی از کاربران انبوه می باشد استفاده می کنیم تا بتوانیم با کمک گیری از نرم افزار های جانبی و ارتباط آن ها با نرم افزار اصلی، این درخواست ها را مدیریت کنیم.

    پیش نیاز اصلی این دوره آموزشی چیست؟

    برای شروع این دوره شما نیاز به پیش نیاز خاصی ندارید. تنها پیش نیازی که لازم است برای شروع این دوره داشته باشید، آشنایی و تسلط به فریمورک پر سرعت و جذاب Asp.net Core می باشد.