loading...

آموزش رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون (Python)

امروزه ما انسان ها در میان حجم انبوهی از داده ها در حال زندگی هستیم. بعضی از اوقات ما نیازمند ذخیره کردن این داده ها و بعضی از مواقع، ما نیازمند نمایش این داده ها به دیگران هستیم. چقدر زیبا و جذاب می شود اگر ما بتوانیم این داده های پرکاربرد را در قالب نمودار های گرافیکی زیبا در (نرم افزار های کاربردی، وب سایت ها، برنامه های موبایل و…) به کاربران نمایش دهیم. اگر شما به دنبال ابزاری شگفت انگیز و جدید برای ترسیم نمودار های جذاب با زبان برنامه نویسی پایتون هستید، با شرکت در دوره آموزشی رایگان کتابخانه Matplotlib زبان پایتون در این حوزه به یک پله بالاتر برای حرفه ای تر شدن قدم بردارید. با شرکت در این دوره رایگان آموزشی از تجربیات و آموزش جامع و کامل این کتابخانه قدرتمند بهره مند شوید و انواع نمودار ها اعم از ساده و پیچیده را در نرم افزار خود پیاده سازی کنید.

قیمت: رایگان

X
04 : 37 : 17
7 جلسه
7 فصل
2 سال پشتیبانی

آموزش رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون (Python)

   شاید شما به عنوان یک برنامه نویس پایتون در انتهای مسیر یادگیری این زبان از خود بپرسید که خب بعد از این زبان برای اینکه حرفه ای تر شوم باید چه چیزی را یاد بگیرم؟ زبان برنامه نویسی قدرتمند پایتون، جزء زبان هایی است که دارای محبوبیت بسیار زیادی در بین برنامه نویسان جهان می باشد که همین امر باعث به وجود آمدن فریمورک ها و کتابخانه های بسیار زیادی برای این زبان برنامه نویسی شده است. یکی از کتابخانه های قدرتمند و پر کاربرد این زبان کتابخانه Matplotlib می باشد که اگر شما در نرم افزار نیازمند نمایش تعداد عظیمی از داده ها به کاربران خود باشید، با استفاده از این کتابخانه به دلخواه خودتان می توانید نمودار مناسب آن داده ها را تنها با چند خط کد ساده تولید کنید. ما در این دوره آموزشی رایگان در آکادمی کدیاد، این کتابخانه را از صفر تا صد به بهترین نحوه فرا خواهیم گرفت. 

 

هدف دوره آموزش رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون 

هر دوره آموزشی، دارای یکسری هدف های مشخص شده و خاص خودش می باشد که با استفاده از آن ها دانشجو را به بهترین نحوه ممکن در این مسیر پر از پیچ و خم راهنمایی کرده و به مقصد نهایی می رساند. یکی از اهداف بسیار مهم این دوره کاربردی، انتقال تجربه ها و آموزش کاربردی برای دانشجویان عزیز می باشد. در کنار این اهداف جذاب، پروژه محور بودن دوره باعث درک عمیق تر مطالب از سمت دانشجوی این دوره می شود و همچنین باعث تمرین و تکرار در حین آموزش تخصصی خواهد شد. پس از گذراندن این دوره فوق العاده، شما عزیزان به صورت کامل به این کتابخانه قدرتمند مسلط خواهید شد.

 

کتابخانه Matplotlib پایتون چیست؟ 

یکی از نیاز های اساسی توسعه دهندگان پایتون، رسم نمودار دیتا های مورد نیاز است. تا قبل از سال 2003 رسم نمودار ها بسیار سخت و دشوار بود به طوری که برای ساخت یک نمودار داده بسیار ساده باید چندین خط کد پایتون نوشته میشد. اما امروزه با وجود کتابخانه پرکاربرد و قدرتمند Matplotlib برای زبان برنامه نویسی پایتون، تنها با چند خط کد بسیار ساده، می توان نمودار های بسیار شکیل و زیبا ساخت. این کتابخانه جذاب با کمک گیری از کتابخانه های NumPy و Pandas بر اساس مقادیر عددی توسعه یافته است. این کتابخانه کاملا بر اساس اصول شی گرایی کار می کند تا بتواند نمودار های گرافیکی را ترسیم نماید.
 

معرفی دوره آموزش رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون 

یکی از اهداف اصلی این دوره آموزشی رایگان، آموزش جامع تمام ویژگی ها و نمودار های موجود در این کتابخانه قدرتمند است که دانشجویان عزیز پس از اتمام این دوره، قادر به ترسیم انواع نمودار های داده به صورت گرافیکی خواهند بود. همه ی تلاش ما در این دوره بر این باور بوده است تا تمامی مطالب به صورت کامل در هر فصل برای دانشجو توضیح داده شود و مسیری بسیار هموار برای برنامه نویسان پایتون ساخته شود. 

بیایید تا نگاهی به مراحل آموزش رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون بیندازیم: 

 

  • در فصل اول، ما به مقدمات و پروسه اصلی ترسیم نمودار ها خواهیم پرداخت و نحوه استفاده از این کتابخانه برای ترسیم نمودار های ساده را فرا خواهیم گرفت.
  • در فصل دوم، به سراغ نمودار های میله ای (Bar Charts) خواهیم رفت و به صورت کامل نحوه ساخت این نمودار و قرارگیری اطلاعات درون آن را یاد خواهیم گرفت.
  • در فصل سوم، کدنویسی یکی از نمودار های جذاب یعنی نمودار دایره ای را شروع خواهیم کرد. این نمودار بیشتر برای نمایش داده های درصدی و حجمی به صورت رنگی و گرافیکی استفاده می شود.
  • در فصل های دیگر، به ترتیب به سراغ مباحثی اعم از (پر کردن فضای بین خطوط، نمودار پراکندگی، نمایش و کار با داده های سری زمانی و زیر نمودار ها) خواهیم رفت و به صورت کامل این مباحث شیرین و جذاب را فرا خواهیم گرفت.

 

کاربرد های کتابخانه Matplotlib پایتون 

نکته ای که باید به آن توجه کنیم، این است که این کتابخانه، که در ترسیم نمودار های گرافیکی پر قدرت عمل می کند، چه کاربرد هایی را در اختیار برنامه نویسان پایتون قرار می دهد. این کتابخانه برای ترسیم نمودار، طیف وسیعی از انواع آن را در اختیار ما قرار خواهد داد که برخی از مهم ترین کاربردهای کتابخانه‌ Matplotlib عبارت اند از :

  • ترسیم اشکال دو بعدی جذاب 
  • ترسیم آسان خطوط 
  • ترسیم نمودار میله ای 
  • ترسیم نمودار هیستوگرام
  • ترسیم نمودار پراکندگی
  • کدنویسی آسان و سریع 
  • ترسیم نمودار دایره ای
  • قابلیت تعریف رنگ برای اشکال گرافیکی

و…

 

مخاطبین دوره رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون چه کسانی هستند؟

این دوره آموزشی رایگان، برای برنامه نویسانی که به زبان جذاب پایتون آشنایی دارند و قصد ترسیم نمودار های گرافیکی را دارند بسیار مناسب است. هدف اصلی از طراحی این دوره کامل و جامع و همچنین رایگان این بوده است تا برنامه نویسان پایتون با آموزش جامع، و تجربه های ناب بتوانند در هر نرم افزاری این نمودار های جذاب گرافیکی را به آسانی تولید کنند. با شروع این دوره آموزشی رایگان و پروژه محور یک گام جدید برای حرفه ای شدن در زمینه برنامه نویسی پایتون بردارید.


 

پیش‌نیازهای دوره آموزش کتابخانه Matplotlib در پایتون

و اما برای شروع این دوره پروژه محور ما به چه پیش نیازهایی نیاز داریم؟ به عنوان یک برنامه نویس باید دانست که کتابخانه هر کدام یک والد زبان برنامه نویسی دارند، به این معنا که شما برای کار کردن با هر کتابخانه ای باید با زبان برنامه نویسی والد آن آشنایی داشته باشید. کتابخانه قدرتمند Matplotlib برای ترسیم نمودار های گرافیکی با زبان پایتون توسعه داده شده است، در نتیجه برای توسعه نمودار با این کتابخانه، شما باید به زبان برنامه نویسی پایتون مسلط باشید.

ما در آکادمی برنامه نویسی کدیاد در قدم اول دوره مقدماتی تا پیشرفته پایتون را به شما معرفی می کنیم که نخست با گذراندن آن دوره بتوانید آشنایی کامل با این زبان را پیدا کنید و در ادامه به سراغ این کتابخانه جذاب بیایید.

 

ویژگی‌های اصلی دوره آموزش کتابخانه Matplotlib در پایتون

هر دوره آموزش برنامه نویسی، ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودش را دارد که ماهم در این دوره آموزشی رایگان شاهد ویژگی های جذابی برای برنامه نویسان پایتون هستیم. مهم ترین ویژگی این دوره، آموزش جامع و کامل برای دانشجویان عزیز می باشد که با اتمام این دوره، به این کتابخانه کاملا مسلط خواهند شد. اشتراک گذاری تجربیات یکی دیگر از ویژگی های این دوره آموزشی می باشد. دانشجویان عزیز با ثبت نام در این دوره می توانند از این ویژگی های جذاب بهره مند شوند.    

سرفصل های دوره

ترسیم نمودار
  • ترسیم نمودار

  • نمودار میله‌ای
  • نمودار میله‌ای

  • نمودار دایره‌ای
  • نمودار دایره‌ای

  • fill between
  • پر کردن فضاهای بین خطوط

  • نمودار پراکندگی
  • نمودار پراکندگی

  • داده‌های سری زمانی
  • ترسیم نمودار برای داده‌های سری زمانی

  • زیرنمودارها
  • زیرنمودارها

  • پیشنیاز های دوره چه چیزهایی هستند؟

    • زبان برنامه نویسی پایتون

    نظرات دانشجویان

    pouria parhami

    pouria parhami | دانشجوی دوره آموزش رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون (Python)

    سلام وقت بخیر، از آموزش خوبتون بسیار ممنونم. سر فصل ها و موارد گفته شده در هر فصل بسار کاربردی و مفید بودن و استاد به شکلی مطالب بیان کردند که ساده و قابل فهم باشه. امیدوارم استاد فاتح آموزش هایی دیگه ای هم در مورد این کتاب خانه ایجاد کنند تا استفاده کنیم

    Yasin Rezvani

    Yasin Rezvani | دانشجوی دوره آموزش رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون (Python)

    خواستم یه تشکر ویژه و خداقوت ویژه به استاد فاتح بگم.خیلی خوب توضیح دادین و شمرده. سپاسگزارم مشتاقانه منتظر دوره‌های پیشرفته هستیم استاد. متشکرم سلامت باشید.

    Mostafa Gholami

    Mostafa Gholami | دانشجوی دوره آموزش رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون (Python)

    سلام و عرض ادب. تشکر بابت دوره بسیار خوب و کاربردی کتابخانه matplotlib. استاد، مطالب را بسیار روان و با تسلط همراه با مثال های کاربردی توضیح داده اند.

    Erfan Khoshnevisan

    Erfan Khoshnevisan | دانشجوی دوره آموزش رایگان کتابخانه Matplotlib در پایتون (Python)

    با سلام و احترام، این دوره بسیار کاربردی هست و حتما مواردی که گفته میشه توی بسیاری از رشته‌ها مورد استفاده قرار می‌گیره. matplotlib ابزار فوق‌العاده‌ای هست که با توضیح کامل و دقیق استاد فاتح به خوبی درک میشه. متشکرم

    مدرس دوره

    امیررضا فاتح


    دانشجوی دکتری رشته هوش مصنوعی و رباتیکز دانشگاه علم و صنعت ایران. متخصص حوزه‌ پردازش تصویر و بینایی کامپیوتر، مسئول آزمایشگاه تحقیقاتی "نهان نگاری اطلاعات و پردازش ویدئو" و داور چندین مجله معتبر علمی پژوهشی از جمله IEEE Access، IET Image Processing، Expert systems و Biomedical signal processing and control. مدرس دوره‌های مختلف پردازش تصویر، یادگیری عمیق و یادگیری عمیق پیشرفته.

    سوالات متداول

    کتابخانه Matplotlib پایتون چیست؟

    یک کتابخانه بسیار قدرتمند که با استفاده از داده های عددی و بهره گیری از کتابخانه های Numpy و Pandas قادر به تولید انواع نمودار های عددی و گرافیکی با زبان برنامه نویسی پایتون می باشد. بسیار سریع و ساده است و از اصول شی گرایی پیروی می کند.

    چرا این کتابخانه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است؟

    دلیل محبوبیت بسیار زیاد این کتابخانه، توسعه آسان و سریع نمودار های داده به صورت گرافیکی می باشد. تنها با چند خط کد ساده پایتون، شما قادر به تولید نمودار های جذاب و زیبا خواهید بود.

    مخاطبین اصلی این دوره آموزشی چیست؟

    این دوره آموزشی رایگان، برای برنامه نویسان پایتونی که به این زبان مسلط هستند و به دنبال کتابخانه ای قدرتمند برای ترسیم نمودار های گرافیکی هستند بسیار مناسب است.

    پیش نیاز های این دوره رایگان چیست؟

    برای اینکه بتوانید فرایند آموزش این کتابخانه را شروع کنید، شما عزیزان نیازمند مسلط بودن به زبان برنامه نویسی پایتون هستید، تا بتوانید مطالب را سریع تر فرا گیرید و روند آموزشتان پر سرعت تر شود.