loading...

آموزش جامع Angular (انگولار) و TypeScript (پروژه محور و ورود به بازار کار)

امروزه همه به دنبال ترندترین‌ها هستند. ترندترین تکنولوژی‌ها، ترندترین مهارت‌ها، ترندترین زبان برنامه‌نویسی و هر چیزی که در دنیا خواهان بیشتری دارد. در این دوره قصد داریم به آموزش یکی از ترندترین و جذاب‌ترین مهارت‌ها، یعنی فریم ورک‌ کاربردی انگولار و تایپ اسکریپت در طراحی سایت بپردازیم.

قیمت: 1,500,000 تومان 600,000 تومان

قیمت ارزی (تتر):

X
65 : 44 : 47
269 جلسه
15 فصل
2 سال پشتیبانی

آموزش جامع Angular (انگولار) و TypeScript (پروژه محور و ورود به بازار کار)

امروزه همه به دنبال ترندترین‌ها هستند. ترندترین تکنولوژی‌ها، ترندترین مهارت‌ها، ترندترین زبان برنامه‌نویسی و هر چیزی که در دنیا خواهان بیشتری دارد. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با یکی از ترندترین و جذاب‌ترین مهارت‌ها یعنی تسلط بر فریم ورک‌های کاربردی در طراحی سایت صحبت کنیم. اگر تمایل دارید حوزه کاری خود را طراحی سایت انتخاب کنید یا این که به صورت مبتدی در حال یادگیری مبانی توسعه وب هستید، تسلط بر فریم ورک‌ها و آشنایی با آن‌ها در سطح ابتدایی و پیشرفته برای شما الزامی است. اما شاید ندانید که فریم ورک به چه معنا است. باید گفت که فریم ورک در واقع نوعی چهارچوب برای طراحی سایت و وب اپلیکیشن‌ها می‌باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا یکی از کاربردی‌ترین فریم ورک‌ها، یعنی انگولار را، به شما معرفی کنیم.

 

از نظر شما فرم ورک انگولار به چه معنا است؟

معنی واژه angular در فارسی زاویه دار می‌باشد. به نوعی انگولار، یک فریم ورک متن باز تحت وب است که بر مبنای جاوا اسکریپت ارائه شده است. به کمک این فریم ورک می‌توان وب اپلیکیشن‌هایی پویا ساخت. انگولار برای برنامه‌نویسان این شرایط را فراهم می‌کند که html زبان اصلی خود را انتخاب کنند و همچنین برای این که اجزای تشکیل دهنده نرم‌افزار را شفاف‌سازی کنند، به کمک آن می‌توانند سینتکس‌های html را گسترش دهند. html زبانی مخصوص سایت و طراحی اپلیکیشن می‌باشد. به طور کلی فریم ورک angular زبان ساده‌ای است که ضمن پشتیبانی از تمامی نسخه‌های html، به منظور ساخت و توسعه وب اپلیکیشن‌ها و همچنین طراحی نرم‌افزارهای تحت وب در سیستم عامل‌های اندروید و IOS مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مهم‌ترین کاربرد angular

وب سایت ‌های قدیمی و معمولی معمولاً حالت چند صفحه‌ای داشتند که برای انجام هر عملی یک‌بار صفحه مرورگر رفرش می‌شد و همه چیز از نو برای کاربر لود می‌شد. اصطلاحاً به آن‌ها مولتی پیج اپلیکیشن‌ها گفته می‌شود. اما سینگل پیج اپلیکیشن‌ها دقیقا مانند اپلیکیشن موبایل عمل می‌کنند و قطعات و المان‌های تشکیل‌دهنده یک صفحه وب سایت جلوی چشم کاربر بدون رفرش شدن و لود شدن مجدد جابه‌جا می‌شوند. جالب است بدانید که ساخت وب سایت‌های تک صفحه‌ای هزینه و زمان کمتری به نسبت سایت‌های چند صفحه‌ای نیاز دارد. به علاوه کاربران نیز با این نوع وب سایت‌ها خیلی راحت‌تر هستند و تعامل بهتری برقرار می‌کنند. از طرف دیگر سازگاری آن‌ها با گوشی‌های هوشمند خیلی بیشتر است. یکی از بهترین ابزارهایی که می‌توان با آن‌ها وبسایت‌های تک صفحه‌ای ایجاد کرد، فریم ورک انگولار می‌باشد؛ که توسط گوگل ایجاد شده و پشتیبانی می‌گردد.

 

ویژگی‌های angular

در ادامه با ویژگی های فریم ورک محبوب انگولار آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

قابل اعتماد بودن و محبوبیت انگولار

انگولار یک فریم ورک بزرگ، مبتنی بر جاوا اسکریپت می‌باشد. اکوسیستم بزرگی پشت این فریم ورک قرار گرفته که از برنامه‌نویسان سراسر دنیا تشکیل شده است. به علاوه جالب است بدانید که بیشتر از ۶۳ هزار ستاره دارد که نشان‌دهنده محبوبیت و قابل اعتماد بودن آن می‌باشد.

برخورداری از TypeScript

اگر چه angular برگرفته شده از جاوا اسکریپت است؛ اما مبنای اصلی این فریم ورک یک ابر مجموعه از جاوا اسکریپت به نام TypeScript می‌باشد. زمانی که برنامه‌نویس برنامه‌ای را ارائه می‌دهد برای دیدن نتیجه کار خود نیاز است که برنامه در همان زمان اجرا گردد. تایپ اسکریپت با کامپیل کردن کد نوشته شده به جاوا اسکریپت، این شرایط را برای برنامه‌نویس فراهم می کند. این ویژگی یک مزیت فوق‌العاده‌ برای توسعه‌دهندگان وب محسوب می‌شود. چرا که در زمان تایپ، تمامی خطاهای آن‌ها را نشان می‌دهد. این ویژگی یکی از برترین تمایزها بین تایپ اسکریپت و جاوا اسکریپت می‌باشد.

پایداری و ثبات انگولار

همان طور که اشاره شد گوگل از انگولار پشتیبانی می‌کند؛ که باعث ثبات و پایداری این فریم ورک می گردد. لازم به ذکر است که تمامی نسخه‌های ۲ به بعد این فریم ورک از ثبات و پایداری خاصی برخوردارند و به راحتی و بدون هیچ گونه تغییر کدی می‌توان پروژه‌های قبلی را به نسخه‌های بالاتر ارتقا داد.

فریم ورکی ماژولار

زمانی که شما برنامه‌ای را به صورت یکپارچه و کامل می‌نویسید، دیگر احتمال تغییر در هر قسمت به سختی امکان پذیر است. طراحی به سبک ماژولار کمک می‌کند یک برنامه با اجزای مختلف، کنار هم قرار بگیرند. در این صورت تغییر و ویرایش در هر قسمت به راحتی انجام می‌شود. این مزیت باعث می‌شود که هم هزینه نگهداری برنامه در آینده کاهش یابد و هم اینکه از ماژول‌ها در پروژه‌های دیگر نیز استفاده کرد. به عبارتی طراحی ماژولار یعنی قابلیت افزودن ابزارهای جانبی بعد از طراحی کامل به برنامه امکان‌پذیر است. ماژول‌های متفاوتی یک انگولار را سازماندهی می‌کنند. به نوعی کدهای شما دارای ماژول‌های مجزایی هستند که هر کدام مسئول توابع خاصی می ‌باشند. شما می‌توانید به راحتی خودتان ماژول طراحی کنید یا از کامپوننت‌های آماده‌ای که توسط طراحان ارائه می‌گردد، استفاده کنید.

سازگاری انگولار با کدهای متفاوت

برنامه‌ها و سایت های ارائه شده به کمک انگولار کامپوننت محور هستند. به نوعی لوگوهای مستقلی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در نهایت پروژه نهایی را ایجاد می‌کنند. این ویژگی کمک می‌کند تا کدی که در یک پروژه استفاده شده، بارها در پروژه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد و به طور کلی سازگاری و نگهداری کدها را راحت‌تر می‌کند.

پشتیبانی انگولار از Ionic

،Ionic سکوی توسعه‌ی موبایل، اولین بار توسط انگولار پشتیبانی شد و بستری را فراهم کرد تا برنامه‌های تلفن همراه برای Android و iOS ایجاد شود. لازم به ذکر است که هنوز هم از انگولار به طور گسترده با قالب Ionic به منظور توسعه و گسترش برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌گردد.

بهره‌گیری از معماری MVC

این معماری کمک می‌کند تا داده‌ها به صورت دو طرفه متصل شوند. به نوعی به جای اینکه کد قسمت‌های مختلف به صورت یک جا و کلی نوشته شوند، کدها در سه دسته قرار گرفته و با یکدیگر تعامل دارند. این سه دسته کد شامل سه مورد زیر می باشد.

  • view:  اطلاعات موجود در model را به کاربر نشان می‌دهند و دستور کاربر را به controller انتقال می‌دهد.
  • controller: وظیفه controller برقراری ارتباط میان سایر لایه‌ها می‌باشد. همچنین در به روز رسانی model نقش مهمی ایفا می‌کند.
  • model: داده‌ها را حمل می‌کند و توسط controller تغییرات اعمال شده توسط model را به view اطلاع رسانی می‌کند.

 

وظایف برنامه‌نویسان انگولار

  •  با کمک Angular JS و TypeScript رابط کاربری را توسعه و طراحی می‌کنند.
  • یک برنامه‌ی فرانت اند را به طور کامل آماده‌سازی می‌کنند.
  • می‌بایست ارتباط نزدیکی با وب سرورهای خارجی داشته باشند.
  • محصولات را به کمک تجزیه و تحلیل کد توسعه‌ می دهند
  • می‌توانند در بخش‌های مختلف و مرتبط دیگر همکاری داشته باشند.
  • بسته به نیاز مجموعه می‌توانند در مرورگر‌های متفاوت کدهای مناسب جاوا اسکریپت، HTML و CSS بنویسند.

 

بازار کار انگولار

مزیت‌ها و ویژگی‌های اشاره شده باعث شده تا angular  یکی از محبوب‌ترین زبان‌‎های برنامه‌نویسی شناخته شده در جهان محسوب گردد. این زبان برنامه نویسی در ایران و جهان از وضعیت کاری خوبی برخوردار است. چرا که با توسعه تکنولوژی و افزایش تقاضا برای استخدام برنامه‌نویس انگولار مواجه هستیم. صرفا کافی است سایت‌های کاریابی را بررسی کنید تا به طور اختصاصی آگهی‌های استخدام برنامه‌‌نویس انگولار را ببینید.

در پایان

در این مطلب آموزشی سعی کردیم شما را با یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین فریم ورک‌های دنیا آشنا کنیم. افزایش تقاضا برای استخدام برنامه نویس انگولار و توسعه تکنولوژی باعث شده تا تعداد شرکت‌هایی که آگهی‌های فرصت شغلی و استخدام برنامه نویس انگولار را ثبت می‌کنند، روز به روز افزایش یافته و بیشتر شوند. بنابراین می‌توان گفت که این زبان برنامه‌نویسی در ایران و جهان از موقعیت کاری خوبی برخوردار است. اگر قصد دارید در این حیطه به طور حرفه‌ای کار کنید و نمی‌دانید چطور شروع کنید، توصیه ما به شما تهیه‌ی دوره‌ی حرفه‌ای و جامع angular و typescript می‌باشد.

سرفصل های دوره

معرفی بیشتر و مقدمات دوره
  • بررسی پروژه های دوره

    00:15:26
  • بررسی محبوبیت و مزایای انگیولار در مقابل فریمورک ها و کتابخانه های مشابه (Vue.js , React.js)

    00:06:12
  • بررسی بازار کار Angular

    00:09:34
  • تایپ اسکریپت چیه و تا چه حد برای دوره اون رو یاد بگیریم ؟

    منتشرشده 00:09:24
  • معرفی چنل دیسکورد و کامیونیتی برنامه نویسان انگولار کدیاد

    منتشرشده 00:05:30
  • آموزش Typescript
  • شروع کار با تایپ اسکریپت و انواع داده ها - Getting Started With Typescript And DataTypes

    منتشرشده 02:28:39
  • کامپایلر تایپ اسکریپت - Typescript Compiler

    منتشرشده 00:48:00
  • کلاس ها و رابط ها - Classes And Interfaces

    منتشرشده 02:37:29
  • تایپ های پیشرفته - Advanced Types

    منتشرشده 00:53:49
  • جنریک ها - Generics

    منتشرشده 01:05:15
  • دکوراتور ها - Decorators

    منتشرشده 01:05:02
  • مفاهیم اصلی Angular بصورت جامع
  • نصب پیشنیاز ها و ایجاد اولین پروژه

    منتشرشده 00:17:35
  • بروزرسانی پروژه های انگولار

    منتشرشده 00:14:08
  • آشنایی بیشتر با دستورات و بررسی اجمالی فایل های Config

    منتشرشده 00:18:33
  • آشنایی با کامپوننت app

    منتشرشده 00:13:32
  • ساخت اواین کامپوننت

    منتشرشده 00:14:28
  • اعلان کامپوننت در app.module

    منتشرشده 00:09:52
  • ساخت کامپوننت با Angular CLI

    منتشرشده 00:10:00
  • نصب Bootstrap و بررسی انواع Component Selectors

    منتشرشده 00:14:18
  • بررسی انواع Styles در کامپوننت ها

    منتشرشده 00:06:52
  • آشنایی با String Interpolation

    منتشرشده 00:10:53
  • آشنایی با Property Binding

    منتشرشده 00:11:02
  • آشنایی با Event Binding

    منتشرشده 00:06:55
  • آشنایی با Event Binding - قسمت 2

    منتشرشده 00:14:59
  • آشنایی با Two-way Data binding

    منتشرشده 00:06:49
  • تمرین

    منتشرشده 00:04:17
  • حل تمرین

    منتشرشده 00:08:48
  • آشنایی با Directives و استفاده از ngIf

    منتشرشده 00:08:43
  • نحوه استفاده از ngStyle

    منتشرشده 00:10:51
  • نحوه استفاده از ngClass

    منتشرشده 00:09:05
  • استفاده از ngFor

    منتشرشده 00:07:45
  • تمرین دوم

    منتشرشده 00:06:08
  • حل تمرین

    منتشرشده 00:16:08
  • دریافت index مقادیر از حلقه ngFor

    منتشرشده 00:05:06
  • مهاجرت و بروزرسانی به نسخه 14 انگولار

    00:11:22
  • کامپوننت بندی پروژه

    منتشرشده 00:16:05
  • متصل کردن مقادیر میان کامپوننت ها

    منتشرشده 00:13:03
  • آشنایی با Input Aliases

    منتشرشده 00:03:49
  • آشنایی با مفهوم EventEmitter

    منتشرشده 00:08:43
  • استفاده از EventEmitter و دکوراتور Output

    منتشرشده 00:14:08
  • تنظیم DataTypes و کامل کردن فرایند ها در EventEmitters

    منتشرشده 00:07:23
  • آشنایی با Output Aliases

    منتشرشده 00:02:53
  • آشنایی با مفهوم View Encapsulation

    منتشرشده 00:06:26
  • استفاده از Local Refrences

    منتشرشده 00:06:40
  • آشنایی و استفاده از دکوراتور ViewChild

    منتشرشده 00:07:22
  • آشنایی با Content Projection

    منتشرشده 00:06:05
  • آشنایی با چرخه حیات کامپوننت ها - Component Lifecycle

    منتشرشده 00:12:49
  • آشنایی با چرخه حیات کامپوننت ها - قسمت 2

    منتشرشده 00:17:17
  • آشنایی با چرخه حیات کامپوننت ها - قسمت 3

    منتشرشده 00:16:43
  • آشنایی با چرخه حیات کامپوننت ها - قسمت 4

    منتشرشده 00:16:23
  • بررسی و یادآوری متخصر Directives

    منتشرشده 00:17:05
  • ساخت یک Directive سفارشی

    منتشرشده 00:14:00
  • آشنایی و استفاده از Renderer

    منتشرشده 00:14:12
  • آشنایی و استفاده از HostListener

    منتشرشده 00:07:27
  • آشنایی و استفاده از HostBinding

    منتشرشده 00:06:51
  • استفاده از Property Binding در Directive

    منتشرشده 00:07:46
  • آشنایی با مفهوم Structural Directive

    منتشرشده 00:09:17
  • استفاده از TemplateRef و ViewContainerRef

    منتشرشده 00:11:10
  • Data Binding در Structural Directives

    منتشرشده 00:08:45
  • Data Binding در Structural Directives - قسمت 2

    منتشرشده 00:11:13
  • Data Binding در Structural Directives - قسمت 3

    منتشرشده 00:12:56
  • آشنایی با ngSwitch

    منتشرشده 00:08:09
  • آشنایی با Services

    منتشرشده 00:17:57
  • دریافت داده از API با استفاده از Services

    منتشرشده 00:05:48
  • درک مفهوم وابستگی و Dependency Injection

    منتشرشده 00:10:45
  • استفاده از Hierarchical Injection

    منتشرشده 00:19:10
  • DI در سرویس ها

    منتشرشده 00:13:21
  • آشنایی با Routing

    منتشرشده 00:13:04
  • استفاده از RouterLink و تکمیل مسیر دهی

    منتشرشده 00:06:14
  • آشنایی با Wild Card Route و Redirecting Routes

    منتشرشده 00:18:07
  • آشنایی با Route Parameters

    منتشرشده 00:16:02
  • انجام Navigation با استفاده از Route Params

    منتشرشده 00:15:57
  • استفاده از Optional Parameters

    منتشرشده 00:16:18
  • آشنایی با Relative Navigation

    منتشرشده 00:11:03
  • آشنایی با Child Route

    منتشرشده 00:13:13
  • آشنایی با Observables

    منتشرشده 00:21:18
  • بررسی حالات Complete و Error در Observables

    منتشرشده 00:11:32
  • آشنایی با of و from در rxjs

    منتشرشده 00:21:33
  • آشنایی و نحوه استفاده از operators در Rxjs

    منتشرشده 00:11:21
  • انتقال داده بین کامپوننت ها با استفاده از Service

    منتشرشده 00:13:27
  • انتقال داده بین کامپوننت ها با استفاده از Subject

    منتشرشده 00:08:07
  • استفاده از unsubscribe

    منتشرشده 00:09:31
  • آشنایی با رویکرد های Form Handling و پیکر بندی فرم با رویکرد Template Driven

    منتشرشده 00:24:38
  • آشنایی با Form Statement و اعتبار سنجی ورودی ها

    منتشرشده 00:22:55
  • استفاده از Data Binding در Form Handling

    منتشرشده 00:18:28
  • دسته بندی ورودی ها با ngModelGroup و کنترل مقادیر در Radio Buttons

    منتشرشده 00:16:05
  • استفاده از setValue و patchValue

    منتشرشده 00:11:18
  • دریافت و نمایش داده های فرم

    منتشرشده 00:18:41
  • آغاز کار با Reactive Forms

    منتشرشده 00:13:45
  • بررسی Submit و افزودن Validator

    منتشرشده 00:07:24
  • دسترسی به Control و افزودن متن برای اعتبار سنجی

    منتشرشده 00:08:26
  • ایجاد Form Group و دسته بندی کنترل ها

    منتشرشده 00:10:25
  • آشنایی و استفاده از Form Array

    منتشرشده 00:19:19
  • تغییر و پاک کردن مقادیر پیش فرض فرم

    منتشرشده 00:05:16
  • آشنایی با Pipes

    منتشرشده 00:12:45
  • استفاده از Pipe Chaining

    منتشرشده 00:04:31
  • ساخت و مقدار دهی یک Custom Pipe

    منتشرشده 00:14:46
  • ساخت جستجو روی محصولات با استفاده از pipe

    منتشرشده 00:13:44
  • پارامتر دهی به Pipe و ایجاد جستجوی پویا

    منتشرشده 00:13:02
  • آشنایی با Pipe های Pure و Impure

    منتشرشده 00:07:49
  • آشنایی با Async Pipe

    منتشرشده 00:07:18
  • آشنایی با Http Module و ارسال درخواست از نوع Get

    منتشرشده 00:17:02
  • ارسال درخواست از نوع Post

    منتشرشده 00:14:40
  • آشنایی و استفاده از Patch و Put

    منتشرشده 00:17:15
  • استفاده از Delete

    منتشرشده 00:06:50
  • استفاده از سرویس ها در درخواست های HTTP

    منتشرشده 00:14:22
  • مقدمه Error Handling در HTTP Requests

    منتشرشده 00:13:19
  • پیاده سازی Error Handling

    منتشرشده 00:08:56
  • بهبود و ارتقا Error Handling

    منتشرشده 00:11:53
  • پیاده سازی Bad Request Error Handler

    منتشرشده 00:04:41
  • ایجاد یک Global Error Handler

    منتشرشده 00:12:14
  • ایجاد یک Error Handler Method در Post Service

    منتشرشده 00:09:16
  • ایجاد یک Data Service برای انجام CRUD در همه سرویس ها

    منتشرشده 00:13:41
  • استفاده از Map Operator

    منتشرشده 00:06:48
  • آشنایی با Angular Material و طراحی ظاهر پروژه Fitness Application
  • آشنایی با Angular Material

    00:07:56
  • نصب و پیکربندی Angular material در پروژه

    منتشرشده 00:14:30
  • بررسی Button در Material و نحوه استفاده از Material Icons

    منتشرشده 00:13:25
  • ایجاد کامپوننت های اصلی پروژه و ساختار اولیه فرم Signup

    منتشرشده 00:17:58
  • بررسی کلی Flexbox

    منتشرشده 00:14:16
  • ایجاد فرم Signup و استفاده از Angular Flex Layout

    منتشرشده 00:15:30
  • استفاده از Hint و Error و اعتبارسنجی فرم

    منتشرشده 00:14:14
  • افزودن Datepicker و BrowserAnimationModule

    منتشرشده 00:16:17
  • افزودن Checkbox و کامل کردن Form

    منتشرشده 00:13:23
  • فارسی کردن UI و افزودن تقویم شمسی

    منتشرشده 00:22:59
  • افزودن Sidenav و Toolbar

    منتشرشده 00:16:28
  • استایل دهی Toolbar و SideNav

    منتشرشده 00:22:49
  • افزودن ایکون های Toolbar

    منتشرشده 00:07:50
  • Responsive یا واکنش گرا کردن Toolbar با استفاده از Flex Layout

    منتشرشده 00:12:51
  • افزودن لیست به Sidenav

    منتشرشده 00:08:54
  • کامپوننت بندی Navigation

    منتشرشده 00:18:34
  • ساخت صفحه Welcome و افزودن tabs برای تمرینات

    منتشرشده 00:17:41
  • ساخت صفحه New Training و استفاده از Card و Dropdown

    منتشرشده 00:20:00
  • ایجاد spinner و شمارنده در قسمت انجام تمرین

    منتشرشده 00:21:21
  • افزودن Dialog Modal به قسمت تمرینات

    منتشرشده 00:15:53
  • افزودن قابلیت Exit و Continue به Dialog Modal

    منتشرشده 00:16:19
  • اپ تناسب اندام (Fitness Application) - کار کردن با داده ها و اتصال به Firebase
  • پیاده سازی اولیه Authentication

    منتشرشده 00:27:32
  • ایجاد Logout و Navigation بعد از احراز هویت

    منتشرشده 00:10:21
  • ایجاد Auth Guard

    منتشرشده 00:18:48
  • ایجاد Training Service

    منتشرشده 00:11:58
  • ارسال داده به Current Training Component

    منتشرشده 00:18:35
  • استفاده از مدت تمرین در Progress Spinner

    منتشرشده 00:08:26
  • ذخیره اطلاعات بعد از لغو یا اتمام تمرین

    منتشرشده 00:17:48
  • افزودن Data Table برای نمایش تمرینات

    منتشرشده 00:20:27
  • استفاده از pipe برای تبدیل تاریخ و ترجمه وضعیت تمرین

    منتشرشده 00:13:02
  • افزودن Sorting به جدول داده

    منتشرشده 00:12:07
  • افزودن جستجوی آنی به Data Table

    منتشرشده 00:10:54
  • افزودن صفحه بندی به جدول داده

    00:12:07
  • فارسی کردن صفحه بندی با استفاده از ماژول MatPaginatorIntl

    منتشرشده 00:17:41
  • آشنایی با Firebase و ایجاد پایگاه داده Cloud Firestore

    منتشرشده 00:20:31
  • ایجاد کالکشن تمرینات و اتصال پروژه به Firestore

    منتشرشده 00:19:23
  • دریافت و نمایش داده ها بصورت Asynchronous

    00:09:44
  • استفاده از متد SnapshotChanges

    منتشرشده 00:13:54
  • انتقال اتصال دیتابیس از Component به بخش Service

    منتشرشده 00:10:20
  • ذخیره داده های مربوط به تمرینات انجام شده در دیتابیس Firestore

    منتشرشده 00:08:04
  • دریافت داده های تمرینات انجام شده از Firestore

    منتشرشده 00:11:15
  • افزودن ثبت نام کاربر با استفاده از سرویس Firebase Authentication

    00:11:48
  • ایجاد Security Rule سمت فایربیس برای امنیت داده ها

    منتشرشده 00:07:26
  • استفاده از Snackbar برای نمایش اعلان

    منتشرشده 00:09:24
  • افزودن progress spinner در زمان Loading

    منتشرشده 00:25:08
  • آشنایی با Angular Universal برای Server Side Rendering
  • آشنایی کلی با معماری Client-Server

    منتشرشده 00:08:09
  • درک مفهوم Server Side Rendering و تفاوت آن با Client Side Rendering

    00:15:42
  • نصب Angular Universal روی پروژه و بررسی فایل های مربوط به SSR

    منتشرشده 00:20:48
  • استفاده از دستورات Angular Universal در Package.json - قسمت اول

    منتشرشده 00:11:01
  • استفاده از اسکریپت های Serve و Build در SSR

    00:17:27
  • آشنایی با prerender

    منتشرشده 00:09:36
  • استفاده از Prerendering برای Dynamic Routes

    منتشرشده 00:15:32
  • انیمیشن ها در انگولار - Angular Animations
  • آشنایی با Angular Animation و استفاده از Trigger و State

    منتشرشده 00:21:54
  • استفاده از Transition و Animate در Trigger

    منتشرشده 00:08:07
  • آشنایی با قابلیت های بیشتر در Transitions

    منتشرشده 00:11:43
  • آشنایی با Transition Phases

    منتشرشده 00:08:29
  • استفاده از void state

    منتشرشده 00:12:16
  • آشنایی و استفاده از keyframes

    منتشرشده 00:08:19
  • استفاده از group در transitions

    منتشرشده 00:05:49
  • آشنایی با animation events

    منتشرشده 00:04:22
  • پروژه دوم - مینی اپ اطلاعات پرداخت
  • ایجاد پروژه سمت سرور با NET 6 و ساخت Model

    منتشرشده 00:11:26
  • برقراری ارتباط با پایگاه داده - کدنویسی سمت سرور

    منتشرشده 00:14:33
  • ایجاد Controller با Scaffolding و آشنایی با Swagger - کدنویسی سمت سرور

    منتشرشده 00:18:54
  • بررسی و تعبیه ظاهر پروژه در انگولار

    منتشرشده 00:13:54
  • کامپوننت بندی پروژه

    منتشرشده 00:11:21
  • مدیریت فرم و ارسال سمت سرور

    منتشرشده 00:24:04
  • دریافت و مدیریت داده ها با استفاده از BehaviorSubject در rxjs

    منتشرشده 00:20:07
  • پیاده کردن قسمت بروزرسانی اطلاعات

    منتشرشده 00:18:04
  • پیاده کردن قسمت بروزرسانی اطلاعات - قسمت 2

    منتشرشده 00:19:06
  • دیباگ کردن مشکل POST نشدن اطلاعات

    منتشرشده 00:12:22
  • پیاده سازی حذف اطلاعات و افرودن UI Service برای نمایش اعلانات

    منتشرشده 00:34:08
  • پروژه سوم - Todo Pro Application
  • بررسی و تحلیل قالب پروژه

    منتشرشده 00:09:09
  • انتقال قالب به پروژه و اعمال کامپوننت بندی

    منتشرشده 00:21:44
  • ایجاد پایگاه داده ابری Firestore

    منتشرشده 00:11:54
  • نصب پکیج firestore و ایجاد سرویس

    منتشرشده 00:11:58
  • دریافت اطلاعات Todo Category

    منتشرشده 00:14:50
  • افزودن Todo Category

    منتشرشده 00:19:40
  • قابلیت ویرایش با استفاده از Drag and Drop

    00:34:04
  • حذف دسته بندی و افزودن اعتبار سنجی

    منتشرشده 00:08:16
  • دریافت Todo و اعمال Routing

    منتشرشده 00:18:25
  • نمایش لیست Todo

    منتشرشده 00:14:31
  • افزودن Todo

    منتشرشده 00:23:40
  • ویرایش Todo و استفاده از Increment در Firestore

    منتشرشده 00:15:06
  • پیاده سازی بخش کامل کردن هر وظیفه

    منتشرشده 00:11:04
  • نمایش اعلان با استفاده از Toastr

    00:10:45
  • استفاده از تکنولوژی PWA در Angular
  • آشنایی با PWA و انواع اپلیکیشن ها

    00:16:36
  • آشنایی با Service Worker

    00:08:26
  • آشنایی با چرخه حیات و پیکربندی Service Worker

    منتشرشده 00:12:19
  • آشنایی با چرخه حیات و پیکربندی Service Worker

    منتشرشده 00:12:19
  • استفاده از چرخه حیات Activate برای ذخیره آخرین داده ها

    منتشرشده 00:12:07
  • بازگرداندن Response به کاربر از حافظه Cache در حالت آفلاین

    منتشرشده 00:12:34
  • نصب Service Worker روی انگولار

    منتشرشده 00:11:34
  • ذخیره داده های مربوط به API های خارجی در Cache

    منتشرشده 00:13:42
  • استفاده از swUpdate برای تشخیص ورژن و بروزرسانی اپلیکیشن

    منتشرشده 00:18:40
  • بروزرسانی متناوب اپلیکیشن

    منتشرشده 00:09:19
  • ایجاد ارتباط برای ارسال و دریافت Notification یا اعلانات

    منتشرشده 00:14:00
  • ارسال Notification یا اعلان از سمت سرور

    منتشرشده 00:09:45
  • انجام عملیات روی داده های اعلان

    منتشرشده 00:08:42
  • بروزرسانی ها در انگولار ۱۷
  • آشنایی با وبسایت و پیکربندی جدید در انگولار ۱۷

    00:18:57
  • نحوه ایجاد و استفاده از Stanalone Components

    منتشرشده 00:09:45
  • آشنایی با Control Flow جدید

    منتشرشده 00:13:58
  • آشنایی با Control Flow جدید - قسمت ۲

    منتشرشده 00:16:22
  • آشنایی با Lazy Loading و استفاده از قابلیت جدید Deferrable Views

    منتشرشده 00:10:19
  • استفاده از Defer Triggers و آشنایی با مفهوم Viewport در صفحات وب

    منتشرشده 00:13:23
  • آشنایی با Trigger های بیشتر و استفاده از Prefetch در Deferrable Views

    منتشرشده 00:20:12
  • آشنایی با Trigger های بیشتر و استفاده از Prefetch در Deferrable Views

    منتشرشده 00:20:12
  • آشنایی با Webassembly و Rust
  • آشنایی با مفهوم و کاربرد WebAssembly

    00:21:40
  • آشنایی با زبان Rust

    00:08:19
  • نصب زبان Rust و ایجاد پروژه با Cargo

    منتشرشده 00:09:03
  • بررسی پروژه و نصب اکستنشن های مورد نیاز

    منتشرشده 00:10:32
  • بررسی مفاهیم پایه زبان Rust

    منتشرشده 00:09:21
  • بررسی انواع داده

    منتشرشده 00:11:27
  • آشنایی با Macros

    منتشرشده 00:08:45
  • Control Flow با عبارات شرطی

    منتشرشده 00:07:39
  • آشنایی با Match Expression

    منتشرشده 00:11:03
  • آشنایی با آرایه و وکتورها (Arrays & Vectors)

    منتشرشده 00:12:20
  • آشنایی با Struct

    منتشرشده 00:06:00
  • آشنایی با مفهوم Ownership

    منتشرشده 00:08:06
  • آشنایی با Result Type

    منتشرشده 00:09:19
  • پیکربندی مینی پروژه ویرایش تصویر

    منتشرشده 00:08:53
  • پیکربندی Webpack

    منتشرشده 00:08:57
  • خواندن فایل عکس در جاوااسکریپت

    منتشرشده 00:09:08
  • پیکربندی پروژه برای تبدیل Rust به Webassembly

    منتشرشده 00:07:35
  • Import فایل های Webassembly در جاوااسکریپت

    منتشرشده 00:08:22
  • فراخوانی تابع Rust در Javascript

    منتشرشده 00:11:56
  • تبدیل رشته base۶۴ به عکس

    منتشرشده 00:13:16
  • آشنایی با مفهوم بافر و اعمال افکت grayscale

    منتشرشده 00:08:06
  • ارسال خروجی به جاوااسکریپت و تکمیل پروژه

    منتشرشده 00:06:43
  • پروژه چهارم - گیم بین (پیاده سازی با انگولار ۱۸ بر بستر Gitlab)
  • آشنایی کلی با ویژگی های انگولار ۱۸ و ایجاد پروژه

    منتشرشده 00:10:45
  • افزودن پروژه به Gitlab

    منتشرشده 00:12:32
  • بررسی ظاهر پروژه و نصب کتابخانه tailwind

    منتشرشده 00:10:28
  • پیکربندی Tailwind و افزودن استایل ها

    00:11:58
  • ساخت Shared Module و کامپوننت Modal

    منتشرشده 00:19:53
  • ایجاد Modal Service

    منتشرشده 00:11:26
  • ساخت یک سیستم مدیریت برای مدال ها

    منتشرشده 00:14:08
  • رفع باگ Memory Leak در مدیریت Modal

    منتشرشده 00:12:29
  • رفع ایراد استایل و کامپوننت بندی قسمت Tabs

    منتشرشده 00:12:34
  • داینامیک کردن محتوای کامپوننت های مربوط به Tabs

    منتشرشده 00:13:57
  • اعمال عملیات toggling در Tabs

    منتشرشده 00:13:07
  • کامپوننت بندی فرم های مربوط به Authentication

    منتشرشده 00:09:42
  • اعتبار سنجی فرم Register در روش Reactive Forms

    منتشرشده 00:10:34
  • کامپوننت بندی Input و Pull کردن کدهای دانشجویان از Gitlab

    00:11:44
  • پیاده سازی قسمت Register روی یک Branch مجزا

    منتشرشده 00:20:46
  • تنظیم CI/CD برای استقرار پروژه از روی Repository در Gitlab

    منتشرشده 00:17:05
  • ایجاد کامپوننت Alert در فرم Register

    منتشرشده 00:14:15
  • تکمیل اعتبار سنجی فرم Register

    منتشرشده 00:19:57
  • ایجاد پروژه Firebase و نصب Angular Fire

    منتشرشده 00:08:30
  • پیکربندی Firebase روی پروژه

    منتشرشده 00:11:19
  • پیکربندی Firebase روی پروژه - قسمت ۲

    منتشرشده 00:11:45
  • ساخت Auth Service

    منتشرشده 00:23:21
  • ادامه پیاده سازی Authentication

    منتشرشده 00:18:32
  • شروع پیاده سازی Routing

    منتشرشده 00:10:19
  • ساخت یک ماژول برای ویدیو ها و نحوه پیکربندی Routing Module

    00:09:36
  • تکمیل کردن مسیر ها و refactor کردن قسمت logout

    منتشرشده 00:12:08
  • افزودن ظاهر کامپوننت های جدید و Guard احراز هویت

    منتشرشده 00:11:37
  • پروژه پنجم - Movie Show App
    درحال حاضر هیج بخشی برای این فصل منتشر نشده است
    نقشه راه استفاده از محتوای دوره برای شروع فعالیت در بازار کار
    درحال حاضر هیج بخشی برای این فصل منتشر نشده است

    پیشنیاز های دوره چه چیزهایی هستند؟

    • جاوااسکریپت
    • HTML
    • CSS
    • Bootstrap

    نظرات دانشجویان

     marjan

    marjan | دانشجوی دوره آموزش جامع Angular (انگولار) و TypeScript (پروژه محور و ورود به بازار کار)

    سلام استاد، خیلی ممنون از دوره خوبتون، بسیار عالی انگولار رو آموزش دادید.

    Ehsan Bonyadi

    Ehsan Bonyadi | دانشجوی دوره آموزش جامع Angular (انگولار) و TypeScript (پروژه محور و ورود به بازار کار)

    ان شاء الله که در کمال صحت و سلامتی باشید، من که از دوره های شما خیلی لذت می برم،خیلی منتظر پیاده سازی پروژه هایی هستم که در معرفی دوره گفتید. ممنون.

    Amir N

    Amir N | دانشجوی دوره آموزش جامع Angular (انگولار) و TypeScript (پروژه محور و ورود به بازار کار)

    سلام استاد خسته نباشید من چندین دوره درباره ی انگولار دیدم و تهیه کردم به جرئت می تونم بگم این کاملترین و بهترین دوره ای بود که دیدم داخل اون دوره ها فقط مباحث رو یاد می دادن اما هیچ مثالی نمی زدن خواستم بگم خسته نباشید خیلی دوره ی عالی رو تهیه کردید

    Amir N

    Amir N | دانشجوی دوره آموزش جامع Angular (انگولار) و TypeScript (پروژه محور و ورود به بازار کار)

    سلام استاد خسته نباشید ممنون از دوره ی عالیتون مرسی اپدیت های دوره خیلی خوب و سریعه ممنون از شما

    مدرس دوره

    محمد هاشمی


    چهار ساله که تو حوزه برنامه نویسی و IT بعنوان مدرس , مشاور و کارشناس فعالیت میکنم … و تخصص اصلیم برنامه نویسی وب مبتی بر کتابخانه های جاوااسکریپت هست

    سوالات متداول

    Angular چیست و چه استفاده‌هایی دارد؟

    انگولار یک فریم‌ورک پرقدرت و چندمنظوره است که برای ساخت برنامه‌های وب پویا و تک‌صفحه‌ای استفاده می‌شود و از طریق کامپوننت‌ها، اتصال به سرویس‌ها و معماری داده سمت کلاینت توانایی‌های بسیاری را فراهم می‌کند.

    آیا برای شرکت در دوره انگولار نیاز به پیش نیاز خاصی دارم؟

    برای شرکت در دوره تنها آشنایی با مفاهیم اولیه برنامه نویسی وب مانند آشنایی با html css و زبان جاوااسکریپت کفایت میکند که همه این پیش نیاز ها را میتواند رایگان در سایت کدیاد یاد بگیرید. یا برای صرفه جویی در زمان همزمان با یادگیری انگولار به یادگیری این مفاهیم نیز بپردازید.

    چه زبان‌هایی در این دوره استفاده می‌شود؟

    در این دوره از زبان تایپ اسکریپت که نسخه پیشرفته تر زبان جاوااسکریپت هست استفاده میشود.

    آیا این دوره برای توسعه‌دهندگان بک اند مناسب است؟

    بله این دوره برای برنامه نویسان بک اند مناسب است. چراکه با یادگیری مفاهیم این دوره تسلط کامل به برنامه نویسی فرانت اند خواهند داشت و میتوانند به عنوان یک برنامه نویس فول استک فعالیت کنند

    آیا با یادگیری Angular می‌توانم به عنوان برنامه‌نویس فول‌استک کار کنم؟

    در این دوره تلاش شده علاوه بر خود انگولار تمام مفاهیم جانبی همچون برنامه نویسی بدون سرور یا server less که شما بدون برنامه نویسی بک اند به ایجاد پایگاه داده بر فضای ابری و مدیریت داده ها و احراز هویت میپردازید پوشش داده شود. بنابراین شما میتوانید بدون برنامه نویسی بک اند پروژه های وب کامل ایجاد کنید. اما برای تبدیل شدن به برنامه نویس فول استک یادگیری کتابخانه ها و فریمورک های مخصوص برنامه نویس بک اند مانند node.js ,django و... ضروری است.

    چرا باید Angular را یاد بگیرم؟

    یادگیری Angular می‌تواند در بازار کار تکنولوژی به شما فرصت‌های شغلی بی‌نظیری ارائه دهد. این فریم‌ورک محبوب در صنعت توسعه وب است و تقاضای برنامه‌نویسان ماهر Angular بسیار بالاست. با توانایی ساخت برنامه‌های تک‌صفحه‌ای پیچیده و تجربه کاربری برتر، می‌توانید به عنوان یک توسعه‌دهنده با درآمد جذابی مشغول به کار شوید. همچنین انگولار، با توانایی ایجاد کامپوننت‌های قابل استفاده مجدد به شما این اجازه را می‌دهد که به صورت سریع‌تر پروژه‌ها را انجام داده و در جذب کارفرمایان جدید موفق‌تر باشید. اگر به دنبال یک فرصت شغلی مهیج و با آینده‌ای روشن در دنیای توسعه نرم‌افزار هستید، یادگیری Angular انتخاب بسیار خوبی است.

    آیا این دوره بر مبنای پروژه محور است؟

    بله، این دوره بر اساس روش پروژه محور طراحی شده است. به عنوان شرکت کننده، شما با پیاده‌سازی پروژه‌های عملی واقعی، مفاهیم angular را در قالب کاربردهای عملی تجربه خواهید کرد.

    چه مواردی در طول دوره آموزشی پوشش داده می‌شود؟

    در ابتدای دوره شما زبان قدرتمند تایپ اسکریپت را فراخواهید گرفت. سپس مفاهیم اصلی انگولار را به همراه تمرین و مینی پروژه های کوچک و مثال های واقعی فراخواهید گرفت و سپس وارد انواع اقسام پروژه های عملی که جز حرفه ای ترین پروژه هایی هستند که در بازار کار درخواست میشوند به یادگیری ابزار های تخصصی و قدرتمند خواهید پرداخت. برای اطلاع از جزییات بیشتر میتوانید سرفصل های دوره را به همراه معرفی دوره و چند قسمت ابتدایی را مشاهده کنید.

    آیا پس از اتمام این دوره، آمادگی برای ورود به بازار کار دارم؟

    بله، پس از اتمام این دوره و با تمرین و تلاش بیشتر، شما آماده ورود به بازار کار خواهید بود. پروژه‌های عملی که در دوره پیاده می‌شوند، به شما کمک می‌کنند تجربه عملی بیشتری کسب کنید و رزومه قوی‌تری در زمینه برنامه‌نویسی انگولار داشته باشید.

    بله، این دوره شامل پروژه‌های عملی است. شما در طول دوره با پیاده‌سازی پروژه‌هایی مانند اپلیکیشن تمرینات ورزشی اپلیکیشن فیلم و سریال و پروژه های حرفه ای دیگر نیز تمرین خواهید کرد.ست؟

    بله، این دوره شامل پروژه‌های عملی است. شما در طول دوره با پیاده‌سازی پروژه‌هایی مانند اپلیکیشن تمرینات ورزشی، اپلیکیشن فیلم و سریال و پروژه های حرفه ای دیگر نیز تمرین خواهید کرد.

    آیا پشتیبانی فنی برای این دوره در دسترس است؟

    بله، در صورت بروز هر گونه سوال یا مشکل در طول دوره، پشتیبانی فنی برای شما در دسترس خواهد بود. می‌توانید با استاد دوره در ارتباط باشید یا در پرسش و پاسخ کدیاد شرکت کنید و سوالات خود را از کامیونیتی دانشجویان و کاربران کدیاد بپرسید.

    آیا این دوره تمرینات عملی و تکالیف دارد؟

    بله، در طول دوره تمرینات عملی و تکالیفی برای شما در نظر گرفته شده است. این تمرینات به شما کمک می‌کنند مفاهیم یادگرفته شده را در عمل تمرین کنید و مهارت‌های خود را در برنامه‌نویسی بهبود ببخشید.

    چه نوع پروژه‌هایی در این دوره پوشش داده می‌شود؟

    پروژه هایی که در این دوره پوشش داده میشود مخصوص کسب تجربه واقعی و شبیه سازی پروژه هایی است که در بازار کار مورد استفاده قرار میگیرد.

    آیا با اتمام این دوره می‌توانم به صورت مستقل وبسایت ها را طراحی و پیاده سازی کنم؟

    بله با اتمام این دوره شما قادر خواهید بود وب اپلیکیشن های قدرتمند و سریع بصورت حرفه ای طراحی و پیاده سازی کنید.

    منظور از SPA یا Single Page Application چیست؟

    SPA مخفف عبارت Single Page Application به معنای "برنامه‌ی تک‌صفحه‌ای" است. در این نوع برنامه‌ها، کلیه منابع وب در یک صفحه، اغلب به صورت پویا و بدون نیاز به بارگذاری مجدد صفحه، بارگذاری می‌شوند. این باعث ایجاد تجربه کاربری سریع و پویا می‌شود که کاربران بدون انتقال بین صفحات، با برنامه تعامل می‌کنند.

    منظور از SSR یا Server Side Rendering چیست؟

    Server Side Rendering (SSR) یا رندرینگ سمت سرور، یک تکنیک در توسعه وب است که در آن، محتوا و ترکیب ظاهری یک وبسایت یا اپلیکیشن از سمت سرور ایجاد می‌شود و به مرورگر کاربر ارسال می‌شود. در SSR، صفحه ابتدا در سمت سرور رندر می‌شود و سپس به مرورگر کاربر ارسال می‌شود، که منجر به بهبود سرعت بارگذاری و سئوی وبسایت می‌شود.

    Angular Universal چیست؟

    انگولار یونیورسال (Angular Universal) یک افزونه رسمی از فریم‌ورک انگولار است که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های انگولار خود را به صورت رندرینگ سمت سرور (Server Side Rendering) اجرا کنید. با استفاده از انگولار یونیورسال، می‌توانید صفحات وبسایت یا اپلیکیشن خود را در سمت سرور رندر کنید و سپس به کاربران ارسال کنید. این امکان به شما کمک می‌کند تا زمان بارگذاری صفحات را بهبود دهید، سئوی وبسایت را بهبود بخشید و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید. به این ترتیب، صفحات انگولار یونیورسال قبل از اجرای برنامه در مرورگر، در سمت سرور رندر می‌شوند که باعث بهبود کارایی و بهینه‌سازی برنامه می‌شود.