loading...
discount Banner
برندینگ با اپلیکیشن

برندینگ با اپلیکیشن

تحریریه  کدیاد

تحریریه کدیاد

تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فروردین 1401

 

امروزه گوشی‌های هوشمند به تدریج محبوبیت بیشتری نسبت به رایانه ها و کامپیوتر های همراه پیدا کرده اند. به دلیل ارزان‌تر بودن، حمل و نقل بهتر و دسترسی راحت‌تر به سرعت میان مردم محبوبیت پیدا کردند. با ترند شدن و استفاده بیشتر مردم از موبایل‌ها، بسیاری از برند ها ساخت اپلیکیشن ها را شروع کردند. تا به امروزه که اپلیکیشن هایی هستند که تنها مخصوص موبایل توسعه داده شده‌اند. در ادامه میخواهیم به شما توضیح دهیم که اپلیکیشن ها چه فوایدی برای کسب و کار شما دارند و اپلیکشن های موبایل چه کمکی به توسعه برند شما میکنند.

چرا باید یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود داشته باشیم؟

طبق  یکی از نظرسنجی ها که در فوریه 2021 انجام شد حدود نیمی از کاربران بین پنج تا شش ساعت با موبایل خود کار میکنند و حدود 22 درصد دیگر نیز بین سه تا چهار ساعت به طور میانگین از گوشی تلفن همراه خود استفاده میکنند.

همچنین اکثر افراد جامعه به یک گوشی هوشمند دسترسی دارند. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها حتی ترجیح میدهند که منظور صرفه جویی در هزینه ها بیشتر تمرکز خود را روی اپلیکیشن های موبایل بگذارند.

 

 

اپلیکیشن ها باعث افزایش فروش بیشتر میشود

همانطور که در مقدمه گفته شد امروزه بسیاری از کاربران از گوشی های همراه استفاده میکنند. داشتن یک اپلیکشن میتواند دسترسی راحت‌تری برای استفاده از خدمات شما ارائه دهد. دسترسی راحت‌تر برای کاربر باعث علاقه‌مندی بیشتر و ترغیب کاربر به استفاده از خدمات شما می‌شود که در نتیجه باعث می‌شود فروش شما افزایش پیدا کند.  به عنوان مثال مانند دیجیکالا که با این که یک فروشگاه اینترنتی است با این حال نسخه اپلیکیشن تلفن همراه نیز دارد تا کاربر دسترسی بهتری به خدمات این اپلیکیشن داشته باشد.

 

با اپلیکیشن بهتر دیده می شوید

با این که امروزه وبسایت ها برای گوشی های همراه قابل دسترسی هستند با به راحتی از اپل‌ استور، گوگل پلی یا برنامه های ایرانی مثل بازار و مایکت قابل دانلود شدن هستند. کاربران با دانلود کردن اپلیکیشن خدمات شما را در روی صفحه اصلی گوشی خود دریافت میکنند. این کار باعث میشود کاربران نیازی به جستجوی دوباره در موتور های جستجو نداشته باشند و احتمال این که کاربران از خدمات دیگران نیز استفاده کنند نیز کمتر میشود.

 

ارتقاء تجربه مشتری

اگر شما بخواهید پرداختی از طریق بانک انجام دهید با داشتن نام کاربری و رمزعبور هم از طریق کامپیوتر و هم از طریق تلفن همراه به آن دسترسی داشته باشید. اما تقریبا هیچ یک از کاربران گوشی های هوشمند از خدمات وبسایت های بانکی استفاده نمیکنند ولی کاربران اپلیکیشن های بانکی روز به روز در حال افزایش اند چون کاربران دسترسی بسیار آسان‌تری نسبت به نسخه وب گوشی دارند. کاربران قطعا احساس بهتری با اپلیکیشن های تلفن های همراه تجربه می‌کنند.

همچنین اپلیکیشن ها امکانات بیشتری نسبت به یک صفحه وب برای دسترسی به کاربر میدهند به طور مثال توسعه دادن یک اپلیکیشن برای پیاده روی خیلی موثر تر از یک صفحه وب عمل می‌کند زیرا کاربر نیاز دارد که با دسترسی به Gps  مسیر خود را ثبت کند و یا برای دوستان خود به اشتراک بگذارد که برای کاربران مرورگر های موبایل کار بسیار سخت تری است.

 

استفاده از اپلیکیشن ها برای افزایش وفاداری مشتری

با ایجاد یک سری امکانات در اپلیکیشن ها باعث افزایش وفاداری مخاطبین نسبته به برند خود می‌شوید. برخی اپلیکیشن ها مانند اسنپ جوایز برای نظرسنجی ایجاد می‌کنند. با گذاشتن جوایز هم کاربر رضایت بیشتری از استفاده از اپلیکیشن همراه برای برند مورد نظر پیدا کند. برند هم با ارتقاء دادن خدمات خود برای مشتری باعث وفاداری بیشتر آن ها میشود.

 

چطور از اپلیکیشن ها برای برندینگ و بازاریابی استفاده کنیم؟

مخاطبان را بهتر میشناسید

یکی از خدماتی که برای اپلیکیشن ها فراهم است و برای وبسایت ها فراهم نیست قابلیت امتیاز دهی است. اپلیکیشن ها در اپ استور ios  و اندرویدی قابل دسترسی اند و کاربران میتوانند نظرات خود را در آنجا ثبت کنند. به عنوان مثال شما در هنگام استفاده از یک اپلیکیشن فروشگاهی هستید، با مشکلی رو به رو می‌شوید.

با گزارش دادن آن مشکل در استور میتوانید آن برند را مطلع کنید تا آن مشکل را رفع کند. این کار باعث میشود کاربران از نظرات یک دیگر مطلع شوند و راحت تر به اپلیکیشن ها اعتماد کنند. کاربران با خواندن نظرات یک دیگر اپلیکیشن هایی که نیاز آن ها را بهتر ارتقاء میدهد پیدا میکنند

شما میتوانید اقداماتی انجام دهید که کاربر تجربه بهتری داشته باشد. این کار باعث دسترسی راحت تر به مخاطبان هدف و اصلاح آسان‌تر مشکلات بازاریابی شما می‌شود. برای این کار حتما باید رفتار کاربر را با استفاده از اپلیکیشن را رصد کنید.

همچنین جمع آوری داده باعث میشود که به کاربران نزدیک تر شوید و نیاز واقعی آنها را بهتر درک کنید. مانند اپلیکیشن اسنپ هر که چند وقت یک بار یک فرم نظرسنجی برای کاربران خود ارسال میکند.

در این پرسشنامه‌ها از کاربران می‌خواهد که آن را پر کنند و به قید قرعه جایزه ای به کاربران میدهد. این کار باعث افزایش رضایت مخاطبین و همچنین بهبود خدمات خواهد شد.

 

با اپلیکیشن ها درآمدزایی کنید

یکی از قابلیت هایی که اپلیکیشن های موبایلی دارند قابلیت درآمد زایی از طریق آن هاست. اپلیکیشن‌ها معمولا درآمدزایی راحت تری نسبت به صفحات وبسایت برای شرکت هایی که اپلیکیشن های موبایلی استفاده میکنند دارند. شما با قرار دادن تبلیغات موبایلی میتوانید درآمد زایی کنید. این درآمد میتواند صرف بهبود برندینگ شما شود یا ریسک از بین رفتن بیزینس شما را کاهش دهد.

 

چند مثال از اپلیکیشن های موبایلی معروف ایران

دیجیکالا ابتدا از یک وبسایت شروع به کار کرد ولی سپس اپلیکیشن های موبایل خود مخصوص اندروید و ios  را نیز توسعه داد. این کار نشان دهنده این است که دیجیکالا به کاربرانی که از موبایل استفاده میکنند اهمیت میدهد. با این حال مخاطب هنوز هم استفاده از وبسایت دیجیکالا کیفیت بهتری از خدمات را تجربه میکند.

 همانطور که میدانید اسنپ یکی از بزرگترین و معتبر ترین برند های ایران است. اسنپ با استفاده از اپلیکیشن های موبایل توانست به یکی از بزرگترین اپلیکیشن های موبایل در ایران تبدیل شود و سپس با گسترش آن به خدمات رساندن غذا، رزرو هتل و ... باعث پیشرفت بسیار زیاد این بیزینس شد.