loading...
discount Banner
آموزش جاوا – قسمت 18

آموزش جاوا – قسمت 18

تحریریه  کدیاد

تحریریه کدیاد

تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401

این جلسه آخرین جلسه از فصل اول آموزش جاوا است که ما در آن قصد داریم یک تمرین را با عنوان مشق شب به شما ارائه دهیم. برای این‌که این فصل با موفقیت برای شما به اتمام برسد و بتوانید مهارت‌های خود را آزمایش کنید یک چالش بسیار جذاب را برای شما طراحی کرده‌ایم. از هر IDE که استفاده می‌کنید یک پروژه جدید را داخل آن بسازید.

 

توضیحات مقدماتی

توضیحات مقدماتی

توضیحات مقدماتی پروژه

هدف از انجام این پروژه در این جلسه از آموزش جاوا این است که قصدهای یک وام را محاسبه کنیم و در صورت امکان سود آن را نیز محاسبه کنیم. سازوکار این پروژه به این شکل است که در ابتدا مقدار کل وام از کاربر دریافت می‌شود (که بهتر است آن را به میلیون دریافت کنید) در ادامه باید مدت‌زمان بازپرداخت را نیز از کاربر دریافت کنید و مشخص کنید که طی چند سال باید کاربر کل مبلغ وام را پرداخت کند و قسمت پایانی دریافت اطلاعات نیز مربوط به دریافت سود سالیانه وامی است که کاربر دریافت کرده است. این مقدار نیز به درصد از کاربر گرفته می‌شود. مثلا اگر کاربر یک وام با سود 9 درصد سالیانه دریافت کرده است عدد 9 را در این بخش وارد می‌کند.

در نهایت پس از انجام محاسبات بر اساس فرمولی که در ادامه بیان می‌کنیم مبلغ هر قسط را به کاربر نمایش می‌دهیم که این مبلغ و همین‌طور سود کل وامی که کاربر دریافت کرده نیز برحسب میلیون تومان به کاربر نمایش داده می‌شود. فرمولی که برای محاسبه اقساط هر وام به آن نیاز دارید به شکل زیر است:

 

فرمول محاسبه اقساط وام

 

فرمول محاسبه اقساط وام

نکاتی درباره فرمول محاسبه اقساط یک وام

نکته بسیار مهمی که باید در خصوص این تمرین بدانید این است که نیازی نیست این فرمول را به‌صورت کاملا عمیق درک کنید. شما باید تنها مواردی که در این فرمول آمده است را به زبان برنامه‌نویسی جاوا پیاده‌سازی کنید. یک نکته مهم درباره تعداد اقساط این است که تعداد اقساط برحسب ماه محاسبه می‌شود؛ بنابراین اگر کاربر یک سال را وارد کرده باشد شما باید آن را به 12 ماه تبدیل کنید و به همین ترتیب برای سال‌های بیشتر نیز باید تعداد سال را در عدد 12 ضرب کنید تا تعداد اقساط را محاسبه کنید.

در خصوص این پروژه به چند نکته مهم دیگر نیز باید دقت داشته باشید. اولین نکته این است که اگر قصد دارید چند بار اطلاعات را از کاربر دریافت کنید نیازی نیست که چند بار از کلاس Scanner شی بسازید و با اولین شیئی که می‌سازید می‌توانید هر تعداد دفعه‌ای که بخواهید اقدام به دریافت اطلاعات از کاربر کنید. نکته مهم دیگر برای محاسبه توان است که در این فرمول نیز مورداستفاده قرار گرفته است و شما باید در این پروژه از آن استفاده کنید. کلاس Math دارای یک متد pow است که دو ورودی را از شما دریافت می‌کند. ورودی اول مبنای توان و ورودی دوم نیز درجه توان را نمایش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال اگر بخواهید عدد 2 را به توان عدد 8 برسانید باید از دستور زیر استفاده کنید:

Math.pow(2,8);

دقت داشته باشید که خروجی این متد یک نوع داده double است و شما باید آن را داخل یک متغیر double بریزید یا این‌که آن را به نوع داده صحیح cast کنید.

 

 

 


قسمت قبلی آموزش رایگان java :

کلاس Scanner

ارتباط بهتر با کاربر


قسمت بعدی آموزش رایگان java :

 


یا جهت مشاهده ویدیوهای اموزشی آموزش رایگان جاوا وارد این صفحه شوید.

 

مقالات مرتبط